Dienstag, 12. August 2014

Quick Tip: Restaurant “Gärtnerei” Zurich

I'm a huge fan of fresh salads, soups and sandwiches!! So I'm really happy I recently got to know a cute restaurant called Gärtnerei”, that offers exactly what I like. In July "Gärtnerei" Zurich (Stockerstrasse 55) celebrated its first anniversary and meanwhile you can also find the restaurant in Berne (Spitalgasse 33).
The "Gärtnerei" is known for it's home-made soups, salads, sandwiches and other yummi goodies, which you can customize or get as take-away. The restaurant makes a point of healthy and local products (if possible then bio certificated) and sustainability. A lot of their products are therefore vegan, gluten- and sugar free. So far I tried the "Oma's Classic Poulet" and the "Rio Oneway" salad and they were both sooo yummi and the portions huge!! I can definitely recommend you to stop by next time you're in Zurich or Berne! I personally can't wait to try my next salad or soup!!;)

Ich bin ein riesengrosser Fan von frischen Salaten, Suppen und Sandwiches!! Daher freut es mich umso mehr, dass ich ein tolles Restaurant kennen lernen durfte, das genau nach meinen Wünschen ist: Die Gärtnerei”. Diese hat im Juli ihr einjähriges Jubiläum in Zürich (Stockerstrasse 55) gefeiert und erfreut sich mittlerweile bereits über einen zweiten Standort in Bern (Spitalgasse 33).
Die Gärtnerei ist bekannt für ihre hausgemachten Suppen, Salate, Sandwiches und andere Leckereien wie Kuchen, die ihr übrigens auch als Take-away bekommen könnt:) Das Restaurant legt grossen Wert auf gesunde und regionale Produkte sowie Nachhaltigkeit. Viele ihrer Produkte sind daher vegan und frei von Zucker und Gluten:) Ich habe mich bisher durch zwei Salate getestet, nämlich "Oma's Classic Poulet" und the "Rio Oneway". Mama Mia, beide waren super lecker und seht euch bloss mal die grossen Portionen an! Solltet ihr in nächster Zeit also mal in Zürich oder Bern sein, dann schaut unbedingt in der "Gärtnerei" vorbei! Ich für meinen Teil kann es kaum erwarten, den nächsten Salat auszuprobieren;)

Don't forget to check out the "Gärtnerei" Facebook Page:)
Vergesst nicht, auf der Facebookseite "Gärternei" vorbeizuschauen:)

 




1 Kommentar:

  1. Ooooh I'll remember this for when I'm ever in Zurich again! Looks like a place worth visiting.

    AntwortenLöschen